Erasmus+ tapasztalatok a gyakorlatban – játékos nyelvtanulás németórán

A korábban a Zrínyi Miklós Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola honlapján megjelent beszámolóban már írtunk arról, hogy iskolánk négy pedagógusa szakmai látogatáson vett részt Bécsben az Erasmus+ KA122-es mobilitási projekt keretében (👉 https://www.zrinyink.hu/kronika/erasmus-szakmai-latogatas-becsben). A kéttannyelvű oktatási intézményekben szerzett tapasztalatok nemcsak inspirálóak voltak, hanem konkrét ötleteket is adtak a saját tanítási gyakorlatunk megújításához.

A bécsi iskolákban látott módszerek közül több játékos, interaktív feladatot kipróbáltam a német nyelvi óráimon. Ezek a tevékenységek nemcsak élénkebbé tették a tanórákat, hanem jelentősen növelték a tanulók aktivitását és beszédkedvét is. A gyerekek örömmel vettek részt a mozgásos, páros és csoportos játékokban, amelyek során természetes módon használták a német nyelvet, valamint segítették egymást. 

Két konkrét példa:

👉 Gondolattérkép

👉 Reakcióalapú szókincsfejlesztő játék

A feladatok segítették a tananyag mélyebb rögzülését, és lehetőséget adtak arra, hogy a tanulók saját szintjükön, mégis motiváló környezetben gyakorolják a nyelvet.

A bécsi tapasztalatok hatására tudatosan törekszünk arra, hogy a nyelvórákon minél több autentikus, élményalapú és kreatív módszert alkalmazzunk. A tanulók visszajelzései alapján ezek a foglalkozások nemcsak hatékonyabbak, hanem élvezetesebbek is számukra.

Az Erasmus+ projekt tehát nemcsak egy külföldi szakmai látogatás volt, hanem valódi pedagógiai megújulás lehetőségét hozta el számunkra – amit örömmel építünk be a mindennapi munkánkba.

Kissné Modor Constance

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felelősek vagyunk egymásért

Az elefánt útja

Szakmai blogunk indulása